Intézményünk 2019 tavaszán a fenntarthatósági és a digitális témahetet összekapcsolva nagyszabású projektet valósított meg, melynek keretében az ókori görög mondavilágból merített mítoszokon keresztül közvetítettünk és dolgoztunk fel fenntarthatósági tartalmakat különféle digitális eszközök és alkalmazások használatával.

A bázisintézményi műhelymunka során iskolánk pedagógusai ezt a nagyívű projektet mutatták be a résztvevő pedagógus kollégáknak, továbbá megtanították nekik néhány, a projekt magvalósítására alkalmas digitális alkalmazás használatát.

A napi program az intézményvezető köszöntőjével kezdődött, amit egy „két kerék” nevű ismerkedős játék követett. Ezután a résztvevők és az előadók 3 csoportra oszlottak, a műhelymunka ennek megfelelően 3 tanteremben folyt, az egészségügyi előírások szigorú betartásával. A nagyteremben görög nyelven folyta a munka 4 fő beloianniszi és 3 fő iskolánkhoz tartozó pedagógus részvételével, két másik teremben pedig magyar nyelven, az egyikben 6, a másikban 4 fő pedagógus részvételével. Görög nyelven 4, magyar nyelven pedig 5 kollégánk adott elő.

Iskolánk pedagógusai bemutatták a résztvevő beloianniszi kollégáknak a projektmunka lépéseit, megosztották velük a projektterveket és óravázlatokat. Néhány mítosz példáján keresztül közösen ötleteltek, hogy azok milyen egyéb természetismereti és fenntarthatósági tartalmak közvetítésére lennének alkalmasak. (pl. Phaeton mítosz: napenergia, Prometheusz mítosz: tűz- és hőenergia, A nap és szél c. mítosz: szélenergia, stb.) Az előadók bemutattak néhányat a projekt keretében készült, digitális és papíralapú tanulói projektproduktumok közül.

Ezt követően mindhárom résztvevői csoport 4-5 digitális alkalmazás (bookcreator, pixton, animatron, powtoon, thinglink) használatával ismerkedett meg, egyenként 30-40 perces blokkokban. A képregény-, a digi képeskönyv- és a filmkészítő programok lépéseinek elsajátításához minden résztvevőnek saját laptop állt rendelkezésre.

A műhelymunka közben félidőben kávé- és pogácsa szünetet tartottunk, a programot pedig hideg büfé-ebéddel zártuk, melyhez az ételeket és italokat iskolánk biztosította saját költségvetési forrásból.

A program visszhangja mind iskolánk előadó és résztvevő pedagógusai, mind pedig a beloianniszi résztvevő kollégák részéről pozitív volt.